fredag 15. april 2011

Pariserloff

En liten avsporing først som sist: Lurer du på hva pariserloff EGENTLIG er, ta en titt på dette bildet:



Jeg søkte på google etter bilder med pariserloff. Så kommer DETTE!? Tja... KAN jo være visse likheter her. Det der er vel omtrent som å tre en pariserloff på beina, det er vel gjerne det google vil fram til.

Jeg ville jo helst finne et bilde med en pariserloff som stakk ut av en ryggsekk, på sykkeltur i en storby. Eller midt i en by, stikkende langt ut av en papirpose, som bare dekket en fjerdedel. Men det fantes ikke. Enda jeg har sett det før, èn eller annen plass.

Jeg vet ikke hvordan jeg kom på det, men det må ha ligget i underbevisstheten og murret lenge. Det er noe rart med denne lange pariserloffen. Når det gjelder andre ting, boller f.eks, så pakker vi dem inn i poser, og har dem helst ikke dinglende i en tråd utenfor sekken. FY så skittent!!
Og når vi har kjøpt et eple så vasker vi det iherdig før inntak, fordi det kan være skittent og bakterielt.

Men en pariseloff, DEN er liksom grei å ha i friluft, midt i eksoseldoradoet. DEN vasker vi ikke, enda den har ligget åpen i butikken og blitt slengt rundt etter kjøp. Mulig det er et middel i den som bryter ned bakterier og forurensning...?


Neida, det er ikke jeg som har hersa rundt med en hel haug skitne pasierloffer. Ærlig talt! Bildet er selvfølgelig stjelt hos han derre Google.

Eller hadde vi også overlevd om vi spiste eplet uten å vaske det først? Eller bollen, etter at den hadde dinglet utenfor sekken i noen mil på sykkelen?

Ja, det er mye rart man kan lure på i en rar verden...

4 kommentarer:

  1. Du sier noe.... men de bildene,leggene til de damene er jo som pariserloffer...tynne...bleke...eller?

    SvarSlett
  2. Huff, det ser jo ut som om de damene har hover!! Hadde ikke Lady Ga Ga noe liknende for noen måneder siden? Ikke at jeg er en fan, men jeg innrømmer at jeg både leser og kjøper "Se og hør", og der er det bilder av litt av hvert..

    At det skulle komme opp et slik bilde når man googler pariserloff, det var nå litt artig!!

    God påske!

    Justina :)

    SvarSlett
  3. He he bærre lækkert..........Pariserloff!!!!
    Morsom blogg du har, digger den))
    Ha en fin palmesøndag!

    SvarSlett
  4. Og så purreløken... Den kan også få henge halvvegs ut av posene. Det ser liksom litt stilfult ut det. jah!

    SvarSlett