Det skulle vise seg å bli riktig så koselig. Mer romantisk kan man vel ikke skape det i stua midt på en onsdag i mars. Da gubben kom hjem, og han SÅ den, og han SKRØT av pynten min, så var romantikken fullkommen.
Og når jeg atpåtil fikk et koselig bilde av det hele, følte jeg meg som en hvilken som helst annen interiørblogger av rang.
Men så tok jeg et bilde til, og jeg må innrømme at jeg følte meg mer hjemme da jeg så på det...
Det er morsomt å strikke. Det ser iallefall morsomt ut i bøker og blader. Det er vel heller skjelden det blir noe av alt man ønsker og tenker at man skal få til å produsere. Jeg har til og med vært inne på tanken om å han stand på messer til jul... Hallo! Noen hjemme? Jeg kommer til å stå på stand med TRE produkter. Men tar jeg godt betalt kan jeg jo tjene en slant, så kanskje jeg skulle prøve??
Nå er det jo så in å strikke interiør. Og som det "fornuftige" mennesket jeg er klarer jeg aldri å la være å tenke på hva bestemor hadde sagt hvis hun så at jeg f.eks. strikka klær til et NORGESGLASS!?!
For det første: fins det ikke mer nyttige ting å bruke glasset til? Mat for eksempel? Og for det andre: har man ikke mer vettige og nyttige ting å bruke energi og strikkeferdigheter til? Hva med ullongs til ungene?
Ja, bestemor, du kan så si. Jeg føler liksom at du ser meg, selv om du har forlatt denne jord. Og da kommer jeg ikke utenom å tenke på klesskapet mitt, som du kom å inspiserte gjevnlig, til min store fortvilelse. Men jeg HAR lært noe av deg! Jeg rydda faktisk i klesskapet mitt for noen uker siden. Og nå tenker jeg at jeg skal begynne på en mer nyttig strikkeprosjekt. Ullester. Ullongser. Jeg lover.
Godt at minnene om de gamles meninger om og med livet sitter litt fortsatt.
Men hvordan blir det med neste generasjon?