søndag 27. november 2011

Fantastiske redskaper

Mon tro om det er denne som blir årets julegavehit?

Kenwood Kjøkkenmaskin OWKM070007

YES! tenkte jeg, da jeg så reklamen på tv. Her har vi løsningen.
Å stå å røre i grøten er greit  nok hvis man ikke har to barn, som vekselsvis går under navnene brølaper, kranglefanter og ertekroker, hengende rundt beina. 
Joda, jeg vet jo at grøt kan lages på ulike vis, sånn at de ikke brennes. Jeg har vært borti grøt som er stekt i stekeovnen, grøt som er kokt på plate med kronestykker mellom plate og gryte, grøt fra Fjordland (det er ikke aktuelt her i huset, med tre grøtelskende grøthuer, som spiser opp alt, nesten uansett hvor mye jeg lager) og selvsagt grøt som rett og slett bare er rørt i. Lenge. Det siste ender vi opp med. Det skal gå såpass fort at vi må ha på såpass mye varme at man rett og slett bare må stå og røre. For at den skal smake greit.

Men så dukker altså dette vidunderet opp. Også akkurat rett før jul da! Når grøt er obligatorisk og greier. Merkelig...

Men tro ikke at en god ting kommer alene.
I samme reklamerunde dukker denne dingsen opp:
Automatisk visp 1
Automatisk visp faktisk!!
Jeg er redda! Med disse to blir det aldri mer svidd mat her i huset. Jeg lover. Og mannen slipper å lure på hva han skal kjøpe til jul. Eller hva han skal gjøre med de elleve tusnene han ikke aner hvor han skal gjøre av.

Ha ei fin adventstid dere! Jeg er allerede opptatt. Skal finne oppskrifter på sauser og grøtslag. ;)

7 kommentarer:

  1. Hm..ja DET var rart.. at denne kom nå sånn like innpå grøtforallepengasesongen.. jøss, for et sammentreff.. :-D

    SvarSlett
  2. Elleve tusen, wow! Hvis jeg bare hadde oppfunnet varmtvannet - eller automatisk visp, da hadde jeg vært rik, da! :-)

    SvarSlett
  3. Den vispen har jeg hørt mye positivt om.
    For min del har jeg funnet min julegave på Skoringen, den er avlagt ut morgendagen, og NÅÅÅÅDE hvis de ikke ligge under juletreet vårt den 24. desember!!! ;)

    Kathrine

    SvarSlett
  4. Men grøten fra Fjordland er jo faktisk god :)

    SvarSlett
  5. Jeg ønsker meg den vispen ja! :) Men tror muligens kjøkkenmaskinen blir på et litt høyere julegave-nivå en det vi har lagt oss på.
    Og joda, Fjordland er sikkert god, men blir dyrt med to pakker på hver person, hver lørdag. Sånn ca. ;)

    SvarSlett
  6. Fantastisk med miksmaster som gjør alt! Vasker han opp etterpå også? :D
    Jeg har hørt om noe de kaller dynegrøt - en sånn type hvor man koker opp ting, og så setter det på svak varme i ovnen (eller pakker det hele inn i en dyne - derav navnet).

    SvarSlett
  7. Den vispen er jo knall, men den takler ikke tykke ting.

    SvarSlett