søndag 30. oktober 2011

Pausen er over

Må ærlig innrømme at det ble litt mye blogg her for ei ukes tid siden. Så jeg bestemte meg for å ta ei ukes datapause. Ikke bare for bloggens del, men også fordi jeg lenge har tenkt at jeg kanskje muligens bruker litt for mye tid forran skjermen. Jeg ville bare se hva jeg egentlig brukte tida på før.

Jeg har faktisk strikka en halv lest. (Ullsokk, for dere som ikke er inne på nord-norske uttrykk.) Jeg har sydd en julegave (jada, søster, julegaven din er nesten i boks, og du vet aldeles ikke hva det er...?). Jeg har lest litt. Og jeg har sett på tv. Og trimma to ganger. Eller... var det bare en?
Nå hadde jeg faktisk gleda meg til å skryte av alt jeg hadde klart å få gjort mens jeg hadda fri fra sosiale medier. Men så slår det meg her jeg sitter at den lista ble ikke så lang som jeg hadde ønska.
Typisk.
Dette kan tolkes flere veier:
1) Jeg bruker ikke så mye tid på nettet som jeg tror.
2) Jeg er treig og lat.
3) Tida strekker faktisk ikke til så mye etter at ungene er lagt uansett.

Det kan til og med hende det alt dette spiller inn på en gang.
Altså kan jeg fortsette i samme stil som før. PHU!

Her er et lite visuelt referat av hva vi og barna har gjort:

Vi har fiska etter kråker!
Merkelig nok ikke en eneste kråke som bet på, enda vi stod både lenge og vel.
Og gutten kom med noen sannhetens utsagn, som f.eks:
"Store fugla leke sisten." Ja, for det var nok av fugler å se,
men de var altså opptatt med å leke sisten.

Vi har knipsa bilder av sure barn og ertende barn og sinte barn...
Og blide barn. (Uffda... En sokk av hver farge. Så uvørent av meg.)
Skal tidlig krøkes som god ertekrok skal bli... Og som god sinnatagg skal bli...
Det viser seg at man må kunne begge deler i denne verden.
Så vi har trent på det.

Og vi har starta tidlig med innlæring av juleevangeliet.
(Her strir jeg litt imot meg selv, siden jeg blir irritert av å se julegodis i butikken allerede.)
Av erfaring så vet jeg at det ikke blir for mye tid når selve jula er der, om jeg aldri så mye ønsker det.
Vi starta med tegnefortelling.

Jeg fikk god hjelp til tegninga. Ser dere det som kommer der oppe i lufta,
mellom stjerna og engelen? "Så kom det et fly," kunne treåringen tegne og fortelle, 
da jeg på godt, gammeldags vis fortalte om englene som dalte ned i sky.  


"Også kasta dæm snybailla!" (Oppe til høyre for engelen)
...
Og jeg skjønte da at det er lurt at vi begynner med innlæringa i god tid før jul...

HA EI GOD UKE, FOLKENS!

8 kommentarer:

  1. He he, da vi var nettløse ei uke erfarte jeg det samme - det ble mye mer TV-titting, jeg leste om kvelden og jeg kjøpte meg Se og Hør... Så jeg synes det er greit nok å blogge på kveldstid:)

    SvarSlett
  2. Jeg trodde først du skrev at du hadde strikka en halv hest og det syntes jeg var sterkt gjort. En halv lest imponerer mindre, innrømmer det.

    Nettpause er sikkert lurt iblant, nå ser du hvor viktig nettkontakt med andre er, iallfall. Det er ikke så dumt!

    Ønsker deg en god uke!

    SvarSlett
  3. Og jeg som hadde begynt å spekulere i om du hadde fått dyrlegeskrekk... (",)

    SvarSlett
  4. Fniser godt av evangelieinnlæringa. Fin tegning.

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg. Så lenge man blogger av glede ( og får gjort LITT ellers ) så går det oss vel * ler * Fin fin blogg du har. Ønsker deg ei knallfin ny uke :) Klem

    SvarSlett
  6. Artyści Ci rosną... gratulacje.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    SvarSlett
  7. haha, den tegnefortellinga va god syns eg:)

    SvarSlett
  8. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett