onsdag 28. desember 2011

Romjulsrapport

Det merkes at det er romjul, for å si det sånn...
Mens vi til vanlig har store problemer med å holde øynene oppe kl 22.00, og må tape opp øyelokkene for å lykkes, foreslår vi nå å se film kl 22.30.

Vi er begge rystet over oss selv. For det første av våkinga, og for det andre av at vi klarer å se en hel film, og det på EN kveld!
Det har av en eller annen merkelig grunn dreid seg om ubåter på filmfronten. Det er om å gjøre å møtes på halvveien når det gjelder film, for å unngå ubehagelig kasting av julepynt, glass og lysestaker, så dette ble et naturlig (?!?) valg for oss begge.


Jeg vil nå kalle meg dreven på ubåtfronten, og har (heldigvis (?) for resten av familien) bestemt meg for å ikke jobbe på ubåt i fremtida, selv om jeg hadde vært nokså kompetent, og hadde kunnet gjøre stor nytte for meg på dypt vann.

Så det endte med at jeg ble å gå og nynne på "Yellow Submarine", og det er jo flaks, for den sangen pleide vi å synge på barneskolen, og jeg "elska" den (Not.)!


Så, hvordan skal vi tolke dette?
Det er jul, og jeg velger å se på ubåtfilm og synger "Yellow Submarine". Er det fordi jeg føler at vi lever i ei boble?
Det er mørkt, vi får merkelig døgnrytme, vi spiser og vi er sosial. Akkurat som livet i en ubåt. Ok, de har jo sikkert lys i en ubåt, men hvis de ser ut vinduet ville de sikkert ikke merka større forskjell om det var ut av våre stuevindu, eller om det var ut av ubåtvinduene.


Ut på nyåret tipper jeg dette gir seg. Ubåten bryter vannskorpa og vi kan gå tørrskodd ut og se på lyset.
Jeg gleder meg!! :)

4 kommentarer:

  1. Fin metafor! Og jeg ser vel egentlig fram til "tørrskodd" og "lys" jeg også :)) Fortsett med filmsjåinga - mye bra! ;)

    SvarSlett
  2. Er det ikke rart hvordan man plutselig blir nattmennesker i jula? Men etter den søte kløe eller hva det nå heter. Snart er hverdagen over oss. Da blir det vel dårlig med filmseeing som starter 22.30. I beste fall en TV-serie man kan se en liten episode av nå og da. Gleder meg til ubåten treffer vannskorpa da. Klar for litt mer dagslys nå, ja! :-)

    SvarSlett
  3. Her i nord sitter jeg for tiden i en ubåt døgnet rundt (mørketid...iallefall kaller vi det på grunn av fjellene her. Sola gjemmer seg bak dem en periode), men jeg koser meg med bloggen din. Jeg sier bare...keep ut the good work. En flott blogg. Jeg blir til tider også lut lei av alle de perfekte interiør og motebloggene derfor så herlig å lese din. Ha en fin dag.

    Besøk meg gjerne på www.blondhild.net PS: Solskinnsbloggen er bare en reserveblogg. www.blondhild.net blir oppdatert ofte.

    SvarSlett
  4. Nå er jeg veldig glad for at jeg får nyhetsbrev fra familieverden på mail, for der dukka denne bloggen opp! :)
    Jeg var ikke klar over det, men denne trengte jeg! ..og jaggu fikk jeg ikke http://weekdaycarnival.blogspot.com/p/reality-check.html
    på kjøpet!! Herlig! :D
    Godt nytt år! :)
    Ingrid

    SvarSlett