onsdag 15. juni 2011

Sint som en veps

I dag er jeg faktisk en veps!


Nåde den som tirrer den vepsen i dag!

Vesla våkna kl 06.04 og har hylt siden.
Så jeg ringer legekontoret.
"Vi har åpningstid mellom kl 08.30 og...."
Jeg ringer  igjen kl 08.30, presis.
"Vi har for tiden stor trafikk, vennligst vent."
Ok. Jeg venter jeg!
"Takk for at du venter."
Værsågod du!
"Vi har for tiden stor trafikk, vennligst vent. Hvis det haster, ring..... Takk for at du venter".
Ja, har hørt det.
"Du er nummer 5 i køen."
Takk for at du sier fra.
"Vi har for tiden...." "Vi har åpningstid mellom..." "Takk for at du venter." "Du er nå nr 4 i køen."
...
"Nr 3 i køen."
"Nr 2 i køen."
"Nr 1 i køen."
Takk og pris!! (Gjør meg klar til å buse ut med ærendet mitt.)
"Vi har for tiden stor trafikk, vennligst vent. Hvis det haster, ring.... Takk for at du venter."
KLIKK!
Brudd på linja!!!

Vepsen i meg våkner.
Ringer igjen.
"Bla bla bla... osv."
"Nr fem i køen."
Hærlighet!! Er det mulig!?


Nåvel, nådde da gjennom til slutt. Hyggelig dame. Men lurer på èn ting: Hvorfor skal nord-noske telefonsvarerstemmer på død og liv prøve seg på østlandsk??
Vi som ringer skjønner nord-norsk veldig godt faktisk!

BzzzzzzzzZZZZZZ! :/

Forresten: Tusen takk for hyggelige kommentarer på innleggene!
Men feil gjør at jeg ikke får kommentert noen ting som helst her inne, hverken på min egen eller andres sider. Men jeg vil kommentere, er ikke meningen å være overlegen. Har masse på hjertet, så vet dere det. ;)

4 kommentarer:

  1. Håper det går bedre med vesla nå, da. Jeg må kommentere som "anonym" i mange blogger for tiden. Blogspot har visst permanent hikke....

    SvarSlett
  2. utrolig flott vepsebilde. Har du problemer med kommenteringa så forsøk å fjerne haken ved siden av "forbli pålogget" når du logger deg inn. det hjalp hos meg og hos mange andre.

    SvarSlett
  3. Takk, Sølvi! Det hjalp visst. :) Glemte visst å si at jeg henta bildet fra google, har ikke tatt det sjøl. ;)

    SvarSlett
  4. Vil ikke bølle med en veps.
    så jeg stikker jeg..

    SvarSlett