onsdag 1. juni 2011

Vann

Vi har vel alle vår misjon her i verden. Noen er ment for å være leger og hjelpe andre å holde seg friske og noen lunde i live, mens andre er tildelt "datahjerner" og har som oppdrag å utvikle verden innen sånne teknologiske greier. Jeg har absolutt ikke fått i oppgave å gjøre noen av de delene, men sønnen vår, han har fått et kall som vi allerede kan se frukter av.
I barnehagen er absolutt alle vannpytter under nøye oppsyn og testing. De funker hver gang. Det er skikkelig deilig å hoppe i vanndammer med joggesko. Bare så fortvilende at de trøker inn! Men båter kan faktisk seile på en pytt på fem cm i diameter også, det er testa.


Det er viktig å ha attituden som vannmisjonær.


Vannkanna er hans beste venn, og den må fylles gjevnlig, klappes og strykes på, sånn ca hvert halve minutt. Hver gang er det "siste gangen", bare for å berolige foreldrene med at han snart er ferdig, trenger ikke være utålmodig og lei av å hjelpe til med å fylle.


Etter at de fem blomstene mor har er tilnærma drukna, er det andre ting sin tur. F.eks. morsomme og pene plastrør som stikker opp midt der det høver seg best i en hage, og steiner og planker og sånn. Da er det kanskje en mulighet for at de formerer seg, til mors store glede. Også er det viktig å vanne gresset, det til tross for at man har ca 12 mål gress å vanne. Ingen problem når det er dette som er lidenskapen. Det er vel heller irriterende negative foreldre som er problemet.


Og tenk! Her om dagen hadde vi magesjau, hele gjengen på en gang, og da fant vi ut at vi skulle koke vannet. Det var litt rart, og det ble en ny notat i boka. Drikke vann fra mugge i kjøleskapet. Det er visst lemmenår, og de ligger og råtner i skogen etter at de har sprukket fordi de ble så sinte. (Joda, vet det er en myte, men det er litt kult å tenke på.) Skikkelig deilig å tenke på at restene av dem mest sannsynlig havner i vårt drikkevann. Det er klart at det er greit å være på den sikre siden, sånn magemessig, men vi er redd det ellerede er for seint, sånn smittemessig når det gjelder temperement. Lillesøster er nemlig forbausende lik denne for tida...

...Og da blir det "mye bråk" for  en storebror som holder seg for ørene og absolutt ALDRI kunne finne på å ha et stemmenivå på det nivået... (?)

5 kommentarer:

  1. Vann er jo tross alt ikke det verste han kan være opptatt av. Men lemenlik i vannet hørtes eksotisk ut, gitt. Det er det nok ikke mange som kan skryte på seg.

    SvarSlett
  2. Hehe..kult!
    Lemen er ikke noe lokalt fenomen hos deg, har en av arten her og..håper ikke hun sprekker!
    Ha en super dag og langfri!

    SvarSlett
  3. ahh..deilig vann m/lemensmak kan vel ikke skade??
    nice blogg.

    SvarSlett
  4. Water with "lemen-twist"! Ny forretningsmulighet? Fornøyelig blogg, fooresten!

    SvarSlett
  5. Mitt navn er Allyson er fra Texas, USA. Jeg gir dette vitnesbyrdet fordi noen der ute kan ha lignende problem Min mann tror ikke polygami er galt. Han har vært vitne til en annen jente i omtrent fire måneder nå. Jeg fortalte ham at han trenger å stoppe, men han sier han er forelsket i henne. De har snakket om å være sammen "for alltid", og til slutt henne flytte inn hos oss. Min mann elsker meg fortsatt. Han beklager å komme inn i dette i første omgang, men er ikke villig til å bare slå opp med henne. Han sier at hvis de så bryte opp deretter din vil bli misforståelser og han vil ikke forfølge et annet forhold selv med meg. Så jeg gjorde noen undersøkelser på internett og også søke hjelp, og jeg kom over et vitnesbyrd gjort av en dame som heter Ibolo og jeg kontaktet samme spell caster som hjalp henne (theangelsofsolution@gmail.com) og han fortalte meg alt jeg bør gjøre, og etter at jeg gjorde alt han forsikret meg om at jeg vil få min hjelp i 3 dager .. Overraskende min mann kom hjem og ble enige om å breakup med henne, og han virkelig gjorde det hele kom som en overraskelse til meg etter alt han kom til meg kneler og ber meg om å tilgi ham at han aldri visste hva som kom opp på ham som gjorde ham til å tenke på å elske den andre elskerinne. Alt takket være Dr Ogbe Jeg ber om at Gud vil fortsette å bruke deg til å hjelpe mennesker som trenger din hjelp. Venner ikke dø i stille fordi noen liker Dr Ogbe har en løsning på alle problemer .. Nå er lever lykkelig med min familie. Hvis du går gjennom harde livet, og du trenger hjelp til problemer som:

    (1) Hvis du vil ha din ex tilbake
    (2) Hvis du alltid har dårlige drømmer.
    (3) Du ønsker å bli forfremmet på kontoret.
    (4) Hvis du vil ha et barn.
    (5) Herbal omsorg
    (6) Du ønsker å være rik.
    (7) Du ønsker å knytte din mann / kone å være din for alltid.
    (8) Hvis du trenger økonomisk bistand.
    (9) La folk adlyde dine ord og gjør ditt ønske
    (10) Sak løse E.T.C

    Kontakte ham igjen via (theangelsofsolution@gmail.com) ..

    SvarSlett