tirsdag 6. september 2011

Bare å spole tilbake

Er det noe med utviklingen av teknologiske duppedingser jeg er fornøyd med, så er det sånn tv-boks som man kan sette sendingen på pause, spole tilbake og ta opp på.
I sta, for eksempel, så så jeg på Idol. Plutselig dukker det opp et kjent fjes i ett sekund, og jeg lurer jo på hvor jeg har sett han før. Jeg spoler tilbake, og ser et fjes jeg en gang gikk på skole med. Så gøy!



Det er bare det at det har en tendens til å gå litt for langt. Som alt annet så blir man forvent. Også tror man at det går an med alt. Når jeg "hører" på radioen, men likevel ikke hører, og det kommer noe som egentlig er interessant, men så går jeg glipp av halve poenget, så ønsker jeg at man kunne spole på radioen.

Og enda verre: Når barna gjør noe/sier noe morsomt, så klarer jeg å glemme hva det var, da hadde det vært fint om de hadde en spoleknapp bak øret.
Og når mannen sier noe koselig, eller masserer, så hadde det vært skikkelig kjekt med spoleknapp.

Men det hadde jo også vært bra om man kunne spole fram av og til. Spole fra søndags kveld og rett til fredagskveld igjen, for eksempel. Ikke hver uke, såpass bra har jeg det da i ukedagene, men sånn av og til. Spole over sutrete morgener og kvelder hadde også vært fint.

Men du og du, så fort tida hadde gått DA!
Nei huff, jeg tenker det er greit å måtte ta de minuttene og timene og dagene som de kommer likevel, og prøve å huske tilbake til de som var på vanlig måte. Da har man så god unnskyldning for å bare huske det brae og det man ønsker å huske. ;)

Ha en FIN kveld! :)

3 kommentarer:

  1. Men når du spoler tilbake så går du jo glipp av nåtida, la oss flokse til med et "nuet". Og når du spoler framover, blir det et stort tomrom, en ventetid mens nåtid tar deg igjen...?

    SvarSlett
  2. Hei! For en trivelig og morsom blogg!

    SvarSlett
  3. Uææ, hvor ble det av bildet mitt? Beklager, jeg pleier da ikke se ut som et svart utropstegn! Er helt nybakt blogger...

    SvarSlett