fredag 16. september 2011

Litt blomster fra eller til...

I dag fikk jeg så hatten passa. Av min egen mor.
Min sønn hadde vært og "grovve" i kjøkkenskapene, og der hadde han funnet noe som han syntes ligna skrekkelig på en tennisrekkert.


Så han fant like gjerne fram en tennisball også, og satte igang med tennistrening i stua.
Som den pliktoppfyllende husmor jeg er, sa jeg jo som enhver husmor med et vakkert og pyntet hjem ville sagt: "Ikke slå tennisball'n inne i stua! Du kan treffe blomstran!"
Da hørte jeg en sarkastisk stemme fra sofaen:
"HAHAha! Du har no ikke akkorat så mange blomstra han kan treffe. Han skal no treffe bra hvis han treff de få du har!!"...
...!...Og dette kommer fra min egen mor!?

Har ikke JEG blomster?? Neivel...

Kan vel JEG noe for at det var en sånn
skrekkelig tørr sommer her i nord i år??

Da søstera mi så denne mente hun den trengte vann.
"Det har den faktisk fått!" kunne jeg da fronte med.
"Den fikk allerede vann for tre uker siden!
Og før det var den egentlig mye større."

Denne er nesten ny. Har prøvd å fortelle den at det er
trærne UTE som skal bli gule nå, DEN trenger ikke bli det.
Men den ser ikke ut til å ta hintet.

Denne ser ut til å klare seg bra som tørrplante...
Den bare krøller blarne litt, men er like grønn (som meg).

Jeg har til og med blomster i BILEN!
(Hadde iallefall. Fra butikken og til venninna mi...)


Og... Har kanskje nevnt det før, men hun derre morra mi... Eplet faller ikke langt fra stammen, sier jeg bare. 



6 kommentarer:

  1. hahaha! Trur du har ei morsom mor, ja!

    SvarSlett
  2. Ja, noterer at det er Svigermors Tunge som trives best.....Og om det ikke er det det er, så skylder jeg på at det var et veldig dårlig og mørkt bilde....Dette kommer tross alt fra en som har støv på kaktusen.

    SvarSlett
  3. hehehehe hehehe Hysterisk morsomt! :-D ...og du har flere blomster enn meg,om det er noen trøst...;-)

    SvarSlett
  4. Skulle ønske blogger hadde "liker"-knapp, for jeg tør ikke kommentere, men jeg må kommentere, for jeg LIKER!

    SvarSlett
  5. Den siste der trenger faktisk at du prøver å drepe den fullstendig, før du får dårlig samvittighet og sjokkvanner den en gang eller to på rappen.

    Husk bare å knipe av stenglene med blomster på når de har visnet, helt nede der de sitter fast i resten av planten.

    Så glemmer du den en to-tre ukers tid, så sjokkvanner du den, så glemmer du den, så sjokkvanner du den, så tror den at det har vært regntid og panikkblomstrer som bare det.

    Helt seriøst. Jeg har fått masse skryt fordi jeg er en av få som klarer å få Ildtoppen min til å blomstre masse på nytt og på nytt.

    Mitt triks?

    Jeg er plantetorturerer. Nekter å gi dem vann før jorda deres har krympa 2 størrelser i ren tørst, så forsøker jeg drukne dem.

    Det funker for alle slags sukkulenter ;) Eneste plantene jeg kan ha, men de lever til gjengjeld godt her.

    SvarSlett