torsdag 11. november 2010

"Sminke"tips

Er du av typen som ikke har mulighet til å stå på badet en halvtime hver morgen?
Enten fordi du er C-menneske, og ikke står opp før du skulle vært der du enn skulle vært, eller fordi du har en-to-tre unger som skal ha mat NÅ, som har bæsja, eller som rett og slett synes at mamma er god nok som hun er, med ringer under øynene, om hun ser ut som om hun ikke har fått øynene opp enda, og om håret ser ut som at noen har slått henne med flat kølle på den ene sida og og tatt et skikkelig luggetak på den andre.

Da har jeg følgende velprøvde tips:

  1. Et par never KALDT vann hjelper både på å våkne og på å få ned evt poser under øynene. 
  2. Tørk med et håndkle. Gnikk godt så du får litt ansiktsmassasje med det samme, og du blir så rød at du ikke ser at du kanskje kunne trengt litt stæsj så du ikke ser så blek ut også. Ta helst ikke det håndkleet ungen tissa på i går. 
  3. Klæsj på litt krem. Bare du får bort det evt tørre, så er det det samme om det er Cliniderm eller Biotherm eller Apotekernes Barnesalve med sink, det trekker inn uansett og blir så fint at...   
  4. Finner du maskaraen din? Eller har ungen lekt med den og kasta den på en lur plass som du ikke har fantasi til å lete på? A) Du finner den: Så klin litt på da vel! Ser iallfall LITT mer våken ut. Pass på å ikke nyse før den er tørr. (Det rådet klarer jeg alltid å ikke følge, jeg får alltid ekstra vipper både opp og nede.)                                                                                         B) Du finner den ikke: Vel, så går vi for den naturligste looken i dag, og du kan klø deg i øya så mye du bare vil uten å bli svart.                                                                                    
  5. Ferdig!!
"Smil til verden og verden gapskratter tilbake..."

(Ok om du husker klær også. Greiest hvis bh-en er rett vei og finest hvis du har sokker i samme farge...)


Så kan vi jo ønske oss dette til jul så lenge....
(Det er ikke meg det der, om jeg ønska meg det aldri så mye.)

8 kommentarer:

  1. Maskara og en god krem kan redde et hvert ansikt! Jeg er glad hver dag når jeg har kommet meg igjennom morgenstunden og ungene har fått med seg cirka alt de trenger i sekken på vei ut døra...;)

    SvarSlett
  2. Siden jeg ikke har små barn lenger, ble dette et "mimre mimre, åååå så godt at det ikke er slik lenger" innlegg for meg:)

    SvarSlett
  3. hehe ;) Godt det finnes kjappe løsninger for de som IKKE har tid om morningen! Blir jeg mor får jeg heller stå opp enda litt tidligere så jeg får sminket meg! For det er et MUST!! :P

    SvarSlett
  4. Høres ut som vi bruker samme oppskrift. hehe... Sånn er det med fire unger. To tenåringsjenter som IKKE gir fra seg badet så lett, en femåring som henger fast som lim, og en treåring med null tålmodighet. Da blir mor som hun blir.

    SvarSlett
  5. Jeg følger denne oppskriften til punkt og prikke, men jeg synes fortsatt at jeg ser ganske sliten ut og er liksom ikke helt den samme friske og opplagte personen jeg var for... la meg se... ca. 15 måneder siden må det være. Hm, pussig at det sammenfaller eksakt med tidspunktet jeg fikk barn! Noe jeg gjør galt? Kanskje jeg ikke gnir hardt nok med håndkledet. Jeg skal prøve det i morgen.

    SvarSlett
  6. Visste ikke at det fantes oppskrift på hverdagsrutinen min..hehe..godt å høre jeg ikke er alene!
    Har du forresten merket, at skal man virkelig pynte seg..i selskap og sånt, så skal det for min del vertfall utrolig lite til av nettopp sminke og stæsj før jeg føler meg helt oppdolla og ender med å tørke alt vek..jaja..kommer skjønnheten innenfra..helt sikkert????

    Ha en nyyydelig kveld!
    Frk.Virrum

    SvarSlett
  7. Jeg har to små gutter og dermed blir min selvpleie om morgenen noe som går rett ut på salderingsposten. Jeg har nemlig lært meg å sminke meg i bilen mens jeg kjører. Jeg trenger ikke speil for å få på mascara, det blir faktisk finere uten speil. Jeg kan altså både kjøre, følge med på traffikken og ta på mascara samtidig.

    SvarSlett
  8. Jeg sitter med morrakaffen min og ler så tårene renner her og er glad for at jeg er usminka og ikke trenger tenke på hvordan jeg skal tørke vekk tårene slik at ikke sminken følger med.
    Det er så herlig å lese det du skriver, Olaug :-)

    SvarSlett