lørdag 2. april 2011

Spørreundersøkelser

Jeg må si jeg er skuffa. Jeg føler meg oversett. Ikke viktig. Og ikke vert å si min mening. Jeg er bare vikar. OG JEG FÅR IKKE SVARE PÅ SPØRREUNDERSØKELSER!!

Kommunen nyter godt av meg, jada! Skatt skal de ha fra meg. Jada. Men når det kommer spørreundersøkelser på jobb, så sier de bare at "DU trenger ikke svare!" Neida. Så MINE svar tels ikke. De vil ikke vite hva en vikar har på hjertet. (Men de vet ikke at jeg lurte meg til å svare på en jeg ikke skulle svare på, he- HE!)

Ok da, så fikk jeg æren av å krysse av på brukerundersøkelsen fra barnehagen. Jeg hadde svarene klare, for samme undersøkelsen var jeg med på å purre på i fjor. Purre og mase på foreldrene, stakkars. De som har mer enn nok å gjøre.
Jeg bestemte meg for at JEG skulle svare fort neste år, så slapp jeg å få dette maset. Så det gjorde jeg. REV opp konvolutten og logga meg inn og kryssa i vei! Hadde nesten abstinenser. Og synes jeg fortjener er premie for garantert raskeste svar.

Jeg ELSKER avkryssning. Det er liksom sånn at jeg blir bedre kjent med meg selv. To ganger har jeg sagt ja til KJEMPEUNDERSØKELSER! Og da mener jeg KJEMPE!! Den ene tok sikkert en uke å fylle ut, og da gjorde jeg det hver dag. Det var ei DIGER lefse. Der skulle det krysses for trening og og hvor mye makrell og godis jeg spiste, hvor ofte jeg leste div aviser og blader, om samliv, om drikkevaner og om tv-vaner. Den omfatta ALT, og hadde laaaange lister jeg måtte gå gjennom, og jeg fikk svar på mye jeg ikke visste om meg selv.

En annen gang sa jeg ja til å være med i "Den norske mor-barn- undersøkelsen". Det kom avkryssningslefser i posten titt og ofte. Og ikke nok med det! Jeg måtte til og med på sykehuset for å tappe meg for blod! Og etter fødselen tok de prøver av noe av meg og ungen, eller var det bare ungen, jeg husker ikke helt. Her skulle det bidras ja!
Nå har det vært stille ei stund, men det aner meg at det snart stormer på. (Har jeg forresten gitt dem den nye adr min?? Synes det er så stille fra den fronten...)

Så som mor er jeg god nok, men som innbygger og en som har bidratt til at barnetallet i bygda har gått opp med flere prosenter...? Næh!

Nå må jeg jo innrømme at jeg ikke helt vet hva de spørreundersøkelsene, som folk rundt meg klager på at de får, innebærer. Men snurt er jeg uansett.

Så jeg skal lage min egen undersøkelse... Bare vent!! Den er under produksjon og utklekking.

7 kommentarer:

  1. Håper din undersøkelse er litt for svenske(r) og da!

    SvarSlett
  2. Spørreundersøkelser er artig synes jeg :) Har vært gjennom noen slike tjukke lefser jeg også, og det er litt greit å få vite litt nytt om seg selv iblant ;)
    Ha en flott lørdagskveld :)

    SvarSlett
  3. Jeg elsker også spørreundersøkelser og deltar mer enn gjenre på din! Kan nesten ikke vente!

    SvarSlett
  4. Har også deltatt på en sånn "alt mellom hue og ræva"-undersøkelser. Unnskyld, men det var et PES med de noen og hundre sidene. Og de måtte purre på meg, brukte et par mnd. synes jeg å huske, he he. Ingen hurtigsvarspremie på med, med andre ord.

    Gleder meg til din undersøkelse (om den er ment for blogg), forventer at den blir mer lystbetont.

    SvarSlett
  5. Ha ha! Elsker også å krysse i hytt og pine, men trodde jeg var den eneste i hele vide verden! Takk, sjelefrende :))

    SvarSlett
  6. Den der Mor-barn- undersøkelsen blir du aldri kvitt. Jeg starta å svare på den for ti år siden, og de gir seg aldri. (Det er ikke de samme spørsmåla hele tida, altså)

    SvarSlett
  7. Hi hi, fint å lage egne da siden du elsker de ;)

    Kanskje du skal be bloggere som følger deg lage til deg? Så kan du krysse av i hele dag! :D

    Hilsen fra Heidi

    SvarSlett