fredag 20. april 2012

Utpakking og oppriktig ryddeglede

Er det noe vi er gode på så er det jo rydding, jeg kan ikke presisere det mange nok ganger...
Det begynner å bli så ille at vi snart ikke har noen esker og kasser igjen som vi ikke vet innholdet i. (Snart...(?)!) Det vil likevel ikke si at alle er tømt. Dette er noe vi "koooser" oss med, og da er det viktig å drøye det lengst mulig, slik at man kan "kose" seg tilstrekkelig...


Det "kjedelige" da er jo å finne kasser som er så nøyaktig merka at man ikke får seg noen overraskelser når man åpner dem. (Denne kassen minner meg på noe... Da mamma var sørafor og hjalp oss med pakking da vi skulle flytte til nord... Da hun bare stappa ting og tang i esker så de ble SMEKKFULLE! Og bare skrev sånn ca på hva som var i dem. Og jeg (hadde akkurat født en unge så jeg var litt ekstra sårbar og stressa) skjente og sa at hun måtte merke godt, slik at vi fant alt greit igjen og slapp å leite. "Merking skal bli!" sa hun, tydelig oppgitt.) Denne for eksempel. "Lamper" (ikke "lomper" (det hadde vært interessant å finne nå)) og "en grønn pute". Tilstrekkelig info, ja, men hjalp det på "systemet"? Nope...
Min mann fant den i GÅR! Og de lampene har jeg savna siden vi flytta hit for snart to år siden. Ikke puta. Den går faktisk til loppemarked...


...sammen med MASSE andre godsaker. Jeg fant, i et hus og to uthus fullt av gamle ting, hele 10 ting jeg følte jeg kunne kvitte meg med. Jeg mener, esken BULER jo! SE bare!! Ryddet med hard hånd her ja... (rødmesmilefjes).


Men det er fortsatt lenge til loppemarkedet, så det KAN jo hende et par ting til kan hjelpe på bulinga...

GOD HELG!! :)

7 kommentarer:

  1. Storslagen rydding. Jeg er skikkelig oppesen i dag for jeg var akkurat bortom med fire esker til en lokalt loppis. For en deilig følelese! Alle monner drar.

    Har jeg forresten fortalt om da jeg flytta en gang og ikke fant igjen en eneste truse? Ja, truser er jo litt enklere å få tak i enn lamper, kanskje...

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, du fant ikke noen truser?? Hvor fant du dem til slutt da? For nå har du vel funnet dem? På en smart plass tenker jeg. ;)

      Slett
    2. Jada, de dukka opp i en bag etter tre uker. Da hadde jeg selvfølgelig truseskuffen full av nye truser.

      Slett
  2. haha...ja du er virkelig flink til å kvitte deg med ting ;) Spennende med loppemarked!!! Håpe æ e der da :D Og at det dukke opp mange skatta ;)
    Ha en flott helg
    klem Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Du må komme på loppemarkedet. :) 9.juni. Nå har jeg mer i eska faktisk. :P

      Slett
  3. Jeg fant vår usle påskepynt i en eske som var merka "Advent".
    Du har fått en ny leser - oppdaga at mannen min har deg blant favorittene;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Julepynt og påskepynt, samme det. Eller ikke...
      Så hyggelig med ny leser da! Hils han og si takk. :) Morro at man ikke bare fenger hunkjønn.

      Slett