søndag 1. april 2012

Teknologisk utvikling?

I dag har jeg vært i selskap med ei selskapsveske. I den selskapsveska er det ei mobillomme. Det er fryktelig viktig at det er ei mobillomme i ei selskapsveske. For tenk om telefonen ringer midt i selskapets kjernetid, gjerne under en viktig tale, og du har glemt å slå av mobilen sånn at lyden er skikkelig høyt på, og du må slå ringinga av FORTERE ENN SVINT, for ellers ser ALLE på deg og det er flaut, også FINNER du ikke mobilen din blant alle andre selskapelige ting du bare MÅ ha i ei selskapsveske...


Verre er det når den nye mobilen din ikke passer i mobillomma i selskapsveska!!
Det er snart sånn at man må ta med seg pc-veska for å få med seg mobilen, og det i et selskap, hvor man skal være FIN! Det tar seg dårlig ut med ei svær pc-veske når man ellers er fin og fjong, iallefall hvis man ikke har ambisjoner om å se ut som ei viktig kontorrotte.
Og jeg som ei stund, da jeg drassa rundt på en murstein av en "mobil", trodde at mobilstørrelsen bare kom til å peke i en retning: nedover. 


 Det ble spådd at nymotens mobiler kom til å være på størrelse med ei penn, om ikke mindre. Ok, kanskje finnes det, men jeg har ikke sett den. Nå drasser vi i stede rundt på "mobiler" som er omtrent på størrelse, om ikke i vekt og tykkelse, så iallefall omkretsmessig, som de gode gamle. Det er bare den uttrekkbare antenna som mangler, men kjenner jeg "utviklinga" rett så er det ikke lenge før den er tilbake heller.



Det er også ille når mobilen blir så stor at man står i fare for å miste den ut av hånda, så man må faktisk polstre den for at den skal tåle en omgang på flisene.


Jaja mensan! Her snakker vi "utvikling"!!

4 kommentarer:

  1. I know! Dritirriterende med de små lommene. Jeg har faktisk vesker uten mobillomme også. Enda mer irriterende.

    SvarSlett
  2. elisabth, du må sy en Dånky kål veske med stor nok mobil lomme :)

    SvarSlett
  3. JA!! Elisabeth, det hadde vært noe ;-)

    SvarSlett