søndag 9. januar 2011

Trenden fortsetter

Det er bare å innse det først som sist. Det er noen interiøraktige løsninger som bare er "deg". Du kommer til å ha omtrent de samme løsningene, i mer eller mindre grad, alltid. Du bare er sånn. Og da er det bare å se det positive i det...

Tenk! Denne planten har søstera mi tatt vare på for meg siden jeg flytta sørover.
Den har vokst så jeg kan ikke huske at jeg hadde en sånn engang.
(Kanskje hun bare ville bli kvitt den da hun ga den "tilbake"?)
Tar seg best ut når man ser plastpotta den har vokst i fra den var liten. Nostalgi.
Til venstre for den stolte planten ser dere smokkebeholderen vår.
Det  var minst seks smokker i den da jeg ordnet den der. Noen har visst laget en ny smokkebeholder.
Og laget denne til en annen slags beholder. Sukk.
Kindersjokolade er godt.

 Passer fint å ha lyset litt på skjeiva.
Aluminiumsfolien er der bare for at folk skal tro jeg
har prøvd å fikse på et problem. Smart.

Man kan jo ikke klaske opp et slikt skilt på ei helt ny ytterdør!!
På veggen er det ikke plass. Ikke i yttergangen heller.
Her kan folk føle seg velkommen til å se på skitne vaskekluter og smekker,
og godt brukte forklær. Viktig å føle seg velkommen overalt.

Jeg fikk disse også (og skiltet) i posten av noen som var så glade for at jeg kjøpte
interiørbladet deres. (Burde kanskje lest det litt bedre??)
De står og passer på kjøleskapet så ingen tar smør uten lov.

Viktig med eksklusive flasker som pynter opp kjøkkenbenken.
Variasjonen i type flaske gjør det hele litt mer spennende.
Hvis jeg enda strikker "klær" til den ene, så blir det prikken over i-en.

Utrolig praktisk å ha noen kule esker å legge kjøkkenhåndklærne på!
Også greit å bevise at vi har spist den obligatoriske kransekaka på nyttårsaften.
Her er det også god plass til lagring av plastposer.

Et stuebord kan jo ikke stå der og bare være tomt, så vi følger eksempelet fra vi bodde i sør.
Her har vi system faktisk. Èn konvolutt med ubetalt regninger i, og èn med betalte.
Pluss divers annen post som må gjennomgås før eller senere...

Dette har vi ordna  slik for at barna skal lære prosessen med klær.
Her er både bretta og tørka og vått tøy på èn og samme plass.

Hyller og knagger? Næh!
Man må jo få en følelse av mangfoldighet, da føles det som at man eier mer.

Kjemepelurt med skuffer og skap med lange håndtak,
som også kan brukes til knagger.

16 kommentarer:

  1. Hihi! Dette er omlag som her heime, berre det at vi er ferdig med smukke-perioden :)

    SvarSlett
  2. Det er en skikkelig GOD-følelse å se andres rot!!!! Takk. Jeg er så glad jeg ikke er alene.

    SvarSlett
  3. Hahahahahh!! Ja det er sikkert sånn det ser ut til tider i de fleste hjem ;o)=
    I hvert fall her hjemme!!

    Klem Anna

    SvarSlett
  4. Så godt og befriende å lese! Hver januar har jeg en plan om å lage DET systemet i heimen, men jeg ender bare opp med det samme rotet, så da er det kanskje like greit å droppe den tanken?

    SvarSlett
  5. Dette er jo et klassisk eksempel på reduksjon av unødvendig forbruk!

    Ute av syne, ute av sinn. Så lenge man kan se hva man eier føler man ikke at man "mangler noe", og slipper unødvendig shopping.

    Dette er svært tidsriktig innredning, miljøvennlig blir det jo også siden dere aldri behøver lure på om dere har gått tomme for X eller Y.

    Særlig når det gjelder klær er det viktig å ikke miste oversikten over hva man faktisk eier, sparer inn mye shopping på det altså!

    Elsker bloggen din :)

    SvarSlett
  6. Dine interiøraktige løsninger er også så meg..
    Jeg trekker et lettelsens sukk: Vi er flere...

    SvarSlett
  7. Helt herlig..noe en hver kan kjenne seg igjen i!

    SvarSlett
  8. Supert, Kåfjordolga!
    Du får fram smilet, og skuldrene senker seg betraktelig!

    SvarSlett
  9. Angående ny smokkbeholder: mulig den befinner seg lenger sør? Har i alle fall en her som ikke passer inn i våre smokkehauger...

    SvarSlett
  10. Jeg trodde jeg hadde en unik stil over interiøret hjemme, men det har tydeligvis slått ann hos deg og! tommler opp!!

    SvarSlett
  11. Følte mæ veldig hjemme i den her bloggen. Stå på :-)

    SvarSlett
  12. Ååååhhh for en oppmuntring! :) Denne likte jeg veldig godt! LEgger meg til som følger jeg!

    SvarSlett
  13. Gurimeg - jeg trodde vi var de eneste.

    SvarSlett