tirsdag 11. januar 2011

Vinterskoan mine...


...er veldig gode!! Bruker de hver dag! Det hadde jeg ikke trodd da jeg kjøpte dem i fjor. Nei, det er ikke Sorel. Var kanskje derfor jeg ikke hadde veldig tro på dem. Men det er da vintersko. De er varme. Den ene er litt varmere enn den andre.
Onkelen min lo da jeg kom med dem på føttene her i høst. "Ja, der har du vintersko ja!" Han hadde visst ikke sett sånne før. Iallfall ikke så tidlig på vinterhalvåret.
De er gode NÅ, men det var de ikke før. Eller, det var vel bare den ene som ikke var god. Jeg skulle ta den på i barnehagen jeg jobba i, og slet med å få den på. -Jaja, tenkte jeg. Det er vel bare jeg som er gravid og veldig hoven i den ene foten. Det går seg vel til.
Når man er gravid, magen kommer mer og mer i veien, du føler at babyen og alle innvollene kommer opp i halsen og du holder på å kveles jo lengre du står med hodet ned, så gidder du ikke det til slutt. Det ble for tungvint med de skoene, så de ble pakka ned for det vinteråret.

Men da jeg tok dem fram igjen ett år etter, nå i høst, så var den ene skoa fortsatt for trang!!?
Jeg var definitivt ikke gravid mer, og ikke hoven i beina. Da slo tanken meg... Hvilket nummer har de??

Aha...!!!!

Denne er grei...


Men her har vi problemskoa...

Ikke så rart den var trang kanskje??

Men når jeg oppdaga problemet var det for sent å bytte. Tanken på å ta fly helt ned til sør, fra nord, og strene inn på Metro i Lørenskog for å klage ett år etterpå, når skoa attpåtil var ganske nedtrykt, var ikke så fristende. Og som jeg tenkte, den har gått seg til. Eller så har den ene foten tilpassa seg skoa.

Heretter følger jeg med butikk dama/- mannen med argusøyne hver gang jeg kjøper sko, og spør: "Det er vel samme størrelse??!"

10 kommentarer:

  1. haha...ikke rart du la de vekk. Også to nr mindre,da!!
    Men, fine var de..selv om de ikke engang funker som graviditetstest! :-)
    Du får prøve finn.no, kanskje en som har omvendt samme problem og vil bytte?
    ;-)

    SvarSlett
  2. Ha ha ha, og så TO størrelser forskjell også. Godt forslag over her om å søke etter en omvendt problem. Kanksje jeg skulle stikke bort på Metro for deg og henge opp en lapp, det må jo gå en rundt her med det samme problemet...eller kanskje denne skobutikken er så surrete at noen har fått 39 og 38 og en annen 39 og 36 og mer til?

    SvarSlett
  3. Haha, så fantastisk!:) Noe av det beste jeg har hørt i hele mitt liv! (da har jeg vel kanskje ikke hørt mye men..) Også 2 nummer forskjell! Om ikke annet, så fikk du en morsom historie ut av det da:D

    SvarSlett
  4. Hehe! Kjedeleg då. Har jobba på skobutikk i min ungdom, og vi vart opplært til å sjekke slikt !

    SvarSlett
  5. haha! kor jævli gørr!!! har sorel,den eine laga problema via d foret som e inni,mens den andre e heilt normal...
    gleda mæ tel vår og joggesko :)

    SvarSlett
  6. Ho ho - kjipt! Jeg gjorde det samme med spinningskoa mine... Men oppdaga det før det var gått ett år - så bytting ordna seg.

    SvarSlett
  7. Hei!
    Fikk tips via Fjæsboka om bloggen din. Den e herved lagt til øverst i favorittan mine. Du skriv og eg flire!!! Håpe du aldri slutte å blogge :o)
    En finfin dag ønskes deg fra sør-troms

    SvarSlett
  8. Knegg!! Og så hele to nummer ja! Huff! Og selvfølgelig kjøpt i en annen landsdel. Pluss at de er brukt!

    Fine er de i alle fall! Jeg tenkte senest i dag at jeg skulle kjøpe slike som det der faktisk, men den lokale butikken har bare slike med rutete stoff, og det vil jeg ikke ha.

    Ha en fin helg. :)

    SvarSlett
  9. Dette skjer oftere enn d folk flest tror.. Dra innom en skomaker for å få de "utblokket", 2 str er nåkk litt ambisiøst, men hvis de blir bedre å gå i er det absolutt værdt d..også noen skobutikker driver med slikt..

    SvarSlett